Personalsbest

Coaching burn-out & stress

Moe, lusteloos, angst en paniek? Stress, overspannen? Burn-out? Uit balans? Personalsbest helpt u hierbij. Wij maken hier samen met u een persoonlijk stappenplan voor waarbij burn-out en stress onder andere met Runningtherapie aangepakt kan worden.

Moe, lusteloos, angst en paniek? Stress, overspannen? Burn-out? Uit balans?

Met een gedegen aanpak en ervaring op het gebied van coaching bij een burn-out of klachten over stress gaan we samen met jou op zoek naar een andere en betere levensstijl. Hierbij beginnen we met het in kaart brengen van de huidige situatie via een 0-meting op basis van de Energy Control methode, ontwikkeld door Stans van der Poel. De meting bestaat uit een gezondheidscheck, een rustmeting en een inspanningstest. Naar aanleiding daarvan stellen we de mate van stress, ademfrequentie, hartritme tijd en rust pols vast. Je conditie c.q. uithoudingsvermogen wordt zo objectief vastgesteld.

Onze werkwijze
Wij houden van bewegen en coaching in de natuur! Onze werkwijze bestaat uit 16 outdoor-coaching-sessies werkend vanuit herstel- naar de opbouwperiode. Onderdelen van de coaching zijn: advies, zelfreflectie en huiswerkopdrachten. Met een gedegen aanpak door middel van trainen op hartslag zult je merken dat je uithoudingsvermogen aantoonbaar wordt verbeterd en je beschikt over meer energie.

We zorgen voor een periodieke terugkoppeling/rapportage naar jou en/of je werkgever met betrekking tot de vooruitgang of ontwikkeling.

Resultaat traject:

  • Positief zelfbeeld en een goede lichamelijke conditie
  • Gezonde gedrevenheid en een optimale energiebalans
  • Gerichte ademhaling en een ontspannen lichaamshouding
  • De juiste balans tussen gevoel, verstand en lichaam om gewenste keuzes te maken

Runningtherapie

Runningtherapie, voor wie?

Onder Runningtherapie wordt verstaan: het gebruiken van een rustige duurloop als therapeutische manier om echt weer zelf actief aan de slag te gaan en het zelfvertrouwen te verbeteren. De doelgroep voor deze therapie bestaat uit mensen met klachten als:

  • Depressie (milde vorm)
  • Burn-out
  • Angst paniekstoornissen
  • Obesitas
  • Stoppen met roken

Hoe helpt Runningtherapie?

Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat Runningtherapie effectief is voor mensen met een burn-out of (milde) depressie. Het weer in beweging komen, na soms langdurig inactief zijn, heeft een heilzaam effect op de stemming. Door gezond bezig te zijn wordt het evenwicht tussen geest en lichaam hersteld. Bovenstaand is ook van toepassing voor mensen met obesitas maar voor hen is het verstandiger om eerst te beginnen met wandelen.

Het doel van Runningtherapie

  • Je leert om ontspannen en actief bezig te zijn.
  • Je leert om de signalen van stress te herkennen en weet hoe deze te verminderen.
  • Je ervaart een afname van angst, spanning of depressieve gevoelens.
  • Je ervaart een toename van zelfvertrouwen en zelfwaardering.
  • Je bent in staat om een half uur op een matig tempo te hardlopen of een uur te wandelen.

Mensen die geen tijd hebben om dagelijks te bewegen, moeten vroeg of laat tijd maken om ziek te zijn.

Personal training

Wat jouw droom of doel ook is, Personalsbest motiveert, stimuleert, adviseert en begeleidt je één op één.

Coaching burn-out & stress

Bij burn-out of stress klachten gaan we samen met jou op zoek naar een andere en betere levensstijl.

Energy control

Wil je meer energie/vitaliteit? Gerichter trainen naar je sportieve doelen? Sporten echt volhouden? Meer ontspanning?

Activiteiten Personalsbest

Vraag een gratis proeftraining aan bij Personalsbest

Gratis proeftraining